Pálfi Lujza
Pálfi Lujza Mária a művészeti tanulmányait a Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium és Kollégiumban kezdte, ahol 2016 és 2021 között üveg szakon tanult. Itt vált számára fontossá a szakma, és döntött úgy, hogy egyetemi szinten is folytatja a képzést. 2021 és 2022 között a Pécsi Tudomány Egyetem Művészeti Karán Ba Tárgyalkotás szakon, azon belül Üveg szakspecializáción. Az első év után felvételizett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Tárgyalkotás szak Üveg szakspecializáció képzésére, ahol 2022-ben kezdte el tanulmányait, és jelenleg is ott folytatja a képzését.
Ezen kívül több kiállításon is részt vett, és egy díjat is elnyert. 2019-ben megnyerte a Magyar Alkotó Művészek Országos Egyesületének Iparművészeti Díját. 2021-ben a Kiskép Galériában kiállították a Képző- és Iparművészeti Szakgimnáziumban elkészített vizsgamunkáját. 2023-ban részt vett a Glass Art Now! Venice Glass Week csoportos kiállításán Velencében. 2020, 2021, 2022 és 2023-ban részt vett a Goszthony Mária Nemzetközi Üvegművészeti Alkotótelep nyári szimpóziumán. Illetve 2024-ben néhány munkáját kiállították a Glaspring kortárs üvegművészeti csoportos kiállításán.
A tárgyakról
Trófea
Ez a projekt egy egyetemi feladat volt, amely egy üvegtrófea tervezését és létrehozását követelte meg egy díjátadó ünnepségre. Pálfi Lujza az Európai Roma Spirit Díj (ERSA) megtervezését választotta, mert ez a díj az európai roma közösség támogatására és integrációjára összpontosít, ami számára fontos és társadalmilag érzékeny ügy. Az ERSA elismeri azokat az egyéneket és szervezeteket, akik a roma kisebbség életkörülményeinek javításán dolgoznak. Az üvegtrófea egy csavart háromszög alakot mutat, amely utal a roma zászlón lévő piros kerékre, és szimbolizálja nomád életmódjukat. A csavaró mozgás dinamizmust és mozgást ad az alaknak, emelve a rózsamotívumot, ami szintén fontos a roma kultúrában. Az összefonódó formák a roma közösség szolidaritását képviselik.
Beaujolais és Burgundy ólomkristály boros pohár
A Beaujolais bor inspirálta, ami könnyed, gyümölcsös vörösbor a francia Beaujolais régióból, leggyakrabban gamay szőlőből készül, carbonic maceration technikával. A pohár formáját a Vylyan borászat Bogyólé borához tervezte Pálfu Lujza, amit a kehely gömb alakja idéz vissza, illetve a szár és a pohár találkozásánál található bogyó forma is erre utal. A falvastagsága egészen a bogyóig mélyed ki, ettől a pohár alján mindig marad egy kis bor, aminek visszatükröződése szőlőszemre emlékeztet. A készlet terveiből elkészült Burgundy borospohár, mely öblösebb, testesebb a vörösbor jellegéhez igazodva. A burgundi borok a francia Burgundia régiójából származnak, leginkább pinot noir és chardonnay szőlőfajtákból. A piros burgundi borok testesek, bogyós gyümölcsös aromákkal, míg a fehérek gazdagok, krémesek, gyümölcsös vagy ásványi jegyekkel. A poharak formatervezése hangsúlyozza az illatokat, ideális a borok kostolásához.
They are bodyless
A projekt célja egy meghatározott testrész, a fej absztrahálása volt, amely a testünk legkifejezőbb része. A vonásokban és a tekintetben rejlik a legtöbb tulajdonságunk, ettől válunk önmagunkká. Az arc ábrázolása nagy jelentőséggel bír a művészet történelmében, és a kortól függően fokozatosan érzelmesebbé válik. A képen látható üveg szobrok különböző színekben és formákban absztrakt módon jelenítik meg a fejet. Az egyes darabok fúvással készültek, és a belső buborékok a meleg üveg beszívásával jöttek létre, ezzel kölcsönözve nekik arcvonásokat. Minden egyes szobor egyedi karaktert sugároz, a színek és formák változatossága pedig kifejezi az emberi arcvonások sokféleségét és mélységét.