Line and Round
Hevesi Annabella 2020-ban szerezte meg mesterdiplomáját formatervező művészként a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. 2018 óta a Line and Round stúdió vezető tervezője, ahol eleinte belsőépítészeti feladatokkal, jelenleg pedig egyedi bútortervezéssel és termékfejlesztéssel foglalkozik. Cégével olyan ügyfelekkel dolgoztak együtt, mint a Magyar Zene Háza, az Operaház, a Sopron Basket vagy a Four Seasons Hotel. Munkáját több hazai és nemzetközi elismerés illette már, többek között elnyerte a Design Shanghai Best Commercial Product design díját, a lipcsei Grassimesse fődíját, a milánói A’Design award arany minősítését, az ArtHungry fődíját, a Magyar Formatervezési Díj különdíját, valamint két alkalommal jelölték munkáját az EDIDA Magyarország az Év terméke kategóriájában. Az elmúlt másfél évben lehetőséget kapott, hogy bemutatkozzon különféle nívós szakmai kiállításokon – Stockholmban, Milánóban, Sanghajban, Nápolyban, Lipcsében és Berlinben. 2024-ben egyik Roly-Poly lámpája bekerült a lipcsei Iparművészeti Múzeum (Grassi Museum Für Angewandte Kunst Leipzig) állandó gyűjteményébe, valamint Dedas kanapéja a Magyar Iparművészeti Múzeum kortárs design gyűjteményébe. Emellett 2023-ban Bella Gáborral megalapították a Self and Scope brandet, amely a független terveik „termékesítésére”, és kereskedelmi tevékenységére fókuszál.
A márkáról
A Line and Round stúdiót Hevesi Annabella, a tervezés vezetője, és Bella Gábor, a gyártás vezetője alapította. Ez egy interdiszciplináris stúdió, amely bútor-, ipari- és belsőépítészeti tervezési szolgáltatásokat nyújt. Egyedi tárgyakat terveznek és termékeket fejlesztenek, a koncepcióalkotástól és a tervezési kutatástól kezdve egészen a végtermék művészeti irányításáig. Bármilyen méretben dolgoznak – a kütyüktől egészen az építészeti léptékű projektekig – és a tervezési folyamat bármely szakaszában részt vesznek. Megközelítésük a költői és a technológia-orientált tervezés között egyensúlyoz. Ügyfeleik márkák, gyártók, építészek és befektetők. Számukra a jó design alkalmazkodó és rugalmas.
A tárgyakról
FABLE szék
A formaterv a Betone Podcast megbízásából készült. Miért van szüksége egy Podcast cégnek egyedi ülőbútorra? A podcast stúdiójában, illetve a különböző szakmai konferenciákon, színpadi helyzetben kulcsfontosságú, hogy az ülőbútor kielégítsen egy speciális ülésfunkciót: a benne ülő személy egyszerre sugározzon formálisabb magabiztosságot a néző számára, és egyszerre legyen hosszú ideig kényelmes, biztosítson védettséget ahhoz, hogy a szorongó interjúalany feloldódjon. Emellett egy ilyen tárgynak reprezentációs szerepe is van: ideális felület, amin keresztül egy brand kiemelheti tulajdonságait, megmutathatja értékrendjét. Az tervező által tervezett szék szimbolikusan ötvözi a Podcast műfajának – és a Betone arculatának – kétpólusú karakterét. Izgalmas volt az alkotó számára, ahogy talán az egyik legősibb emberi tevékenység, a történetmesélés – illetve a történetek meghallgatása, és a podcast technológiai modernsége, újszerűsége egymásnak feszül.
A Betone arculati színeit (korallvörös, türkizkék), valamint a márka és a podcast fő karakterjegyeit elemezve a tengeri korallok gráfszerű struktúrái jelentek meg az alkotó előtt analógiaként. A korallok hasonlóan épülnek, növekednek, ahogyan egy történet, vagy ahogy a Betone. Szimbóluma a kapcsolatteremtésnek, a találkozásoknak, a kommunikációnak, az összeköttetésnek. Ráadásul a korall közege a víz, melynek fodrozódása a hanghullámok terjedésével is párhuzamba állítható. A megbízó szerette volna, ha a fa megjelenik a bútoron, így a bútor váza juharfából készül – olyan finom csomóponti megoldásokkal és profilozással, amely a korallok formavilágát idézi. Ez a vázszerkezet ugyanakkor egyfajta archaikus ‘szövőszékként’ működik – a szövés szintén a történetmesélés esszenciális szimbóluma. A kárpitozott párnázat alatti elasztikus támasztást kézzel készült, csomózott/szövött felület képezi. Erre kerülnek rá a komplex plasztikájú párnák, 3D szövésű, modern kárpittal. A múlt és a jelen az anyagokban, technológiában, szerkezetben és stílusban egyaránt tetten érhető.
Pulses
Sou Fujimoto a Magyar Zene Háza épületét Budapest legnagyobb zöldövezetébe integrálta. Az épület átmenet a belső és a külső tér között – a formák és felületek a természetből eredeztethetőek. Egyedi kanapét kellett terveznie Hevesi Annabellának, amely három ember informális egyeztetéséhez szükséges ülőhelyzetet biztosít egy rámpa előtti, nyitott és átmeneti térben. Ez a tér egyfajta ‘előcsarnok’ a ház dolgozói számára, ahová vendégeket is hívhatnak. A bútor pozitív fogadtatása miatt az üzemeltetők végül úgy döntöttek, hogy a színpadon, reprezentatív tárgyként is szeretnék használni a kanapét, továbbá tervezett hozzá egy két és egy egyszemélyes konfigurációt. Tervező koncepciója az épület adottságaira és az általa elemzett téri ökoszisztémára reflektál – a fényekre, a terek típusaira, az organikus, de tiszta formákra, a természetes meleg színekre és anyagokra. A kanapé görbülete természetszerű, additív struktúraalkotási a forma külső kontúrja felé, válik egyre egyszerűbbé és nagyvonalúbbá a forma. A kanapé organikus formáját szabályos elemekkel kontrollálta – például a háttámla enyhe dőlésszögét egy sík mentén elvágólagosan határozta meg – ezáltal az épület geometriai tisztaságára is utalva: az épület bár nagyon organikusnak tűnik, az alaprajz valójában egy szabályos kör.